جولائیان

سایت تخصصی مهدویت

جولائیان

سایت تخصصی مهدویت

این تارنما جهت آشنایی دوستداران اهل بیت با زندگی و زمانه ی عارف واصل ملا محمد علی جولای دزفولی ( ناجی و حلقه وصل آیت الحق سیدعلی شوشتری ) می باشد.
ایشان در مسجدی که به نام های قزبافان ( کجبافان ) در کنار رود دز و پل قدیم دزفول در یکی از قدیمی ترین محله های این شهر مدفون می باشند.

معرفی کتاب تو می آیی

جولائیان | سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹ ب.ظ

"تو می آیی" / حقیقت انتظار و آداب و آثار آن


کتاب حاضر اثری از علی صفایی حائری عین-صاد می باشد که توسط انتشارات لیلة القدر منتشر شده است.
تو می آیی، مجموعه ای است که از چهار نوشته استاد علی صفایی حائری و یک مصاحبه با وی فراهم آمده است. در فصل نخست پس از تحلیل مفهوم انتظار، ریشه ها، آداب ،« انتظار » آن با عنوان و آثار انتظار بیان می شود. در فصل دوم (ای نزدیک تر از من به من)، در قالب مناجات با امام زمان ع برخی از شبهه ها درباره وجود آن حضرت پاسخ می یابد. «عصر انتظار» فصل سوم کتاب، حاصل مصاحبه ای است با استاد صفایی که در آن از فلسفه انتظار سخن آمده است. موضوع فصل چهارم ، یعنی « ای قامت بلند امامت» ، جایگاه امامت و ضرورت امام است. در فصل پنجم کتاب هم «سرفصل هایی برای تحقیق» در حوزه مهدویت، معرفی می شود.
در بخشی از این کتاب می خوانیم :
" ما از صلح در یک مقطع، انتظار این را داریم که بیاید نان ما را بدهد و در یک مقطع ، غذای ما را عادلانه تقسیم کند. و در مقطع دیگر مساله چیزی فراتر از این است؛ اینکه او به من بیاموزد؛ بیاموزد که چگونه نگاه کنم. «هدی للناس» یعنی آن حقیقتی که در رسالت مطرح است، در ولایت و امامت هم مطرح می شود، درمهدی موعود مطرح می شود، که تو از رسول «هدی للناس» را می خواستی."


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی